12.2.12

mina älsklingar

tänkte presentera min älsklingar!
först ut är min gamle lord harper, varmblodstravare född 1992. köpte honom 1999 och hade tänkt att ha honom endast till ridning men upptäckte att trav nog är ganska kul ändå :)
han var hästen jag drömt om hela mitt liv, lagom storlek, busig och framåt men ändå med ett hjärta av guld! vi hade många turer tillsammans, brutna revben, stukade händer och omkull ridningar x-många... det var alltid full fart som gällde för oss, och OJ va kul vi hade tillsammans!! 41 starter gjorde han, med 7 vinster. en riktig liten krigare <3
jag tog min travlicens med honom, och förra ägaren före mig. lord skötte det där med voltning helt själv, bara att åka med :) och lika kul tyckte han det var varje gång han fick höra KÖR :)


lord längst fram till vänster, med min kompis jessica i sulkyn sommaren 2003, lord då 11år.


efter han slutade tävla åkte han till en tjej på foder, han blev där några år. sen kom han tillbaka till mig och alina tog över honom. hon red till honom, både hoppning och dressyr, tävlade klubbtävlingar med honom. efter att hon beslutade att satsa vidare och köpa egen häst så kom linda in i lords liv. och där är han fortfarande. är så glad att lord haft sån tur med alla sina tjejer, alla ha älskat honom och gjort allt för honom <3 det är han värd.

lord och alina på dressyrtävling


hoppträning


i april fyller min gamle kung 20 år. han har med ålderns rätt lugnat ner sig, men kan nog tusan ta tag i grejerna ännu :) lite bekymmer med artros, ögoninflammationer och hovgalla har det varit det senaste året. men peppar peppar är han i gång igen nu!

lord har hunnit med att vinna travtävlingar, vinna galopptävling, vinna hubertusjakt, tävla hoppning och dressyr och gå på ponnyridning! bra allroundhäst?? 

min älskade häst <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar